Apa maksud Tambah Cepat dalam Snapchat?

Dalam artikel ini, kita akan membincangkan tentang menambah rakan di Snapchat - platform media sosial yang zippy untuk berkongsi pengalaman dan kisah peribadi atau mengatur rakan anda ke dalam klik dan membuat Cerita Kumpulan. Ini adalah susun atur yang indah, dan lebih-lebih lagi ada beberapa cara untuk menambahkan seseorang sebagai rakan! Untuk menunjukkan betapa berdedikasinya orang-orang Snapchat ini untuk mengembangkan komuniti mereka!

Apa maksud Tambah Cepat dalam Snapchat?

Untuk lebih spesifik, kami akan membincangkan satu cara menambah rakan - pilihan Tambah Pantas.

Apa maksud Quick Add dalam Snapchat dan bagaimana cara kerjanya?

Teruskan membaca untuk mengetahui.

Cara Menambah Rakan di Snapchat

Seperti yang telah kami sebutkan sebelumnya, Snapchat menawarkan beberapa cara untuk menambah rakan baru - empat keseluruhan.

Kami akan melihat bagaimana anda boleh menggunakan salah satu kaedah ini untuk mencari dan menambahkan rakan anda dengan cepat di Snapchat.

1. Buku Perhubungan

Pertama, anda boleh menambah rakan melalui buku kenalan telefon anda.

Ketik ikon profil di sudut kiri atas skrin anda. Selepas itu, ketik ‘Tambah rakan’, kemudian klik ‘Semua Kenalan’. Tekan ‘Teruskan’ apabila diminta untuk menyegerakkan kenalan anda.

Snapchat kemudian akan menyusun kenalan anda dan mencari rakan berdasarkan nombor telefon mereka.

Setelah Snapchat menemui rakan anda, anda boleh menambahkannya mengikut budi bicara anda.

2. Kod Snap

Salah satu ciri menarik Snapchat ialah setiap pengguna mendapat Snapcode mereka sendiri - kod peribadi yang unik untuk profil mereka dan tidak dapat ditiru oleh orang lain.

Sekiranya rakan anda berkongsi Kod Snap mereka dengan anda, anda boleh mengimbas kod visual itu dengan kamera anda dan kemudian menambahkannya sebagai rakan. Terdapat dua cara untuk melakukan ini.

Pertama, rakan anda boleh berkongsi gambar Kod Snap mereka dengan anda. Setelah selesai, buka Snapchat, ketuk dan tahan Kod Snap yang dikongsi, dan dalam menu pop timbul, pilih 'Simpan ke Roll Camera'.

Buka ikon profil anda dan klik ‘Tambah Rakan’. Klik ikon Snapcode di sudut kanan atas skrin. Ini akan membuka gulungan kamera anda di mana anda boleh memilih Snapcode rakan anda.

Setelah anda memuat naik gambar Snapcode, Snapchat akan mengimbasnya, mencari rakan anda, dan meminta anda untuk mengesahkan permintaan rakan tersebut.

Sebagai alternatif, jika anda bersama rakan anda secara langsung, anda boleh membuka aplikasi dan menahan Snapcode mereka di hadapan kamera anda. Ketik dan tahan skrin anda. Snapchat akan mengimbas kod dan bertanya kepada anda jika anda mahu menambah rakan anda. Cukup klik 'Tambah Rakan' dan anda boleh pergi.

3. Nama Pengguna

Seterusnya, untuk menambah rakan dengan nama pengguna, pergi ke profil anda dan kemudian ketik ‘Tambah Rakan’.

Sekarang, daripada mencari seseorang dengan mencari ‘Kenalan’ anda, masukkan nama pengguna mereka di bar carian di bahagian atas skrin.

Selepas anda melakukan ini, ketik ‘Tambah’ untuk menambahkan orang itu ke senarai rakan anda.

4. Tambah Pantas

Akhir sekali, terdapat pilihan Tambah Pantas. Kadang-kadang, algoritma Snapchat secara automatik akan mencadangkan beberapa orang kepada anda, biasanya berdasarkan bilangan rakan biasa atau metrik yang serupa.

Sekarang, jika anda bersetuju dengan algoritma Snapchat, ketuk ‘Tambah’ dan permintaan rakan akan dihantar.

Garisan bawah

Jadi, di sana anda memilikinya, kawan-kawan!

Pilihan Tambah Pantas adalah seperti ciri Snapchat dari Facebook 'People You May Know', di mana mereka mencadangkan kepada anda beberapa pengguna berdasarkan rakan, minat, atau metrik anda yang lain.

Semoga artikel ini bermanfaat dan anda dapat menggunakan petua ini untuk meningkatkan pengalaman Snapchat anda!