Apa yang Perlu Dilakukan Sekiranya Roku Tidak Ada Isyarat

Peranti pintar dan hasil seketika dengan hanya satu klik sahaja adalah kaedah yang luar biasa untuk menjadikan hidup kita lebih mudah. Tetapi, kita tidak pernah bersedia sepenuhnya ketika teknologi gagal. Memukul kotak TV lama anda beberapa kali mungkin telah melakukan muslihat pada masa lalu, tetapi jika anda melakukan perkara yang sama pada telefon pintar anda, hasil yang berbeza mungkin akan berlaku.

Apa yang Perlu Dilakukan Sekiranya Roku Tidak Ada Isyarat

Mari kita lihat apa yang boleh kita lakukan sekiranya pemain Roku yang anda gunakan tidak memberi respons.

Langkah 1. Periksa Kuasa

Sebelum melakukan perkara lain, periksa untuk mengetahui sama ada lampu kuasa menyala.

periksa kuasa

Langkah 2. Periksa Sumber Input TV

Sekiranya menyala, perkara seterusnya yang harus anda lakukan ialah periksa semula jika TV anda disambungkan dengan betul ke pemain Roku anda. Anda mungkin menetapkan TV ke sumber input yang salah.

Sebilangan besar alat kawalan jauh TV mempunyai Sumber atau Butang input. Klik di atasnya dan kemudian jalankan semua pilihan sehingga anda menjumpai yang betul, yang mana yang disambungkan ke pemain Roku anda.

Beberapa nasihat - jangan tergesa-gesa. Mungkin memerlukan satu atau dua detik, setelah memilih input, sehingga gambar muncul di TV anda.

sumber input

Langkah 3. Periksa Kabel

Sekiranya anda masih belum mendapat apa-apa di paparan dan situasinya tetap membingungkan, lakukan pemeriksaan terperinci. Adakah kabel video dimasukkan dengan kuat? Bergantung pada kualitinya, kabel HDMI kadang-kadang tidak dapat disambungkan dengan baik, walaupun kelihatan seperti dipasang dengan kuat. Atau, anda mungkin mengalami kelewatan dalam pemindahan isyarat.

Oleh itu, periksa kabel video dan pastikan ia terpasang dengan betul pada TV dan pemain Roku anda.

periksa kabel

Perkara yang sama berlaku untuk Roku Streaming Stick. Pastikan ia dimasukkan dengan betul.

roku

Apa yang perlu dilakukan sekiranya Tidak Ada Kuasa pada Peranti Roku Anda

Semua pilihan yang dicadangkan sebelum ini berlaku jika lampu kuasa pada Roku Player atau Streaming Stick anda menyala. Tetapi, jika anda mendapati diri anda berada dalam keadaan di mana tidak ada apa-apa dan tidak ada isyarat atau tindak balas, anda harus mencuba beberapa pilihan berikut:

1. Cabut Palam Roku Device

Putuskan semuanya. Cabut semua kabel dari outlet dan lakukan perkara yang sama dengan kabel video. Selepas beberapa minit, pasang kembali semua kabel. Pastikan anda melakukannya dengan berhati-hati dan sambungkan ke semua input yang betul. Kadang-kadang, ini cukup untuk isyarat Roku anda kembali.

Juga, pastikan semua kabel kuasa tidak rosak dengan cara apa pun. Dan bahawa ia dimasukkan dengan selamat.

2. Gunakan Peralatan Asal

Sekiranya tidak ada isyarat dan Roku anda masih tidak bertindak balas, masalahnya mungkin ialah anda menggunakan penyesuai kuasa yang salah. Pastikan ia adalah yang ada di kotak bersama pemain Roku anda. Penyesuai AC asal sentiasa berfungsi dengan baik. Dan menggunakan penyesuai pihak ketiga boleh menyebabkan masalah dengan kuasa dan kehilangan isyarat.

peralatan asal

Perkara yang sama berlaku untuk alat kawalan jauh Roku. Anda tidak akan mendapat sebarang isyarat sekiranya menggunakan alat kawalan jauh yang asal.

jarak jauh roku

3. Cuba TV yang berbeza

Kemungkinan lain ialah TV yang anda gunakan pada Pemain Roku tidak sesaat bertindak balas sebagaimana mestinya. Sekiranya ada, cuba pasangkan Roku ke TV lain dan lihat apakah masih ada gambar di skrin.

4. Adakah Outlet Kuasa Anda Baik?

Ini mungkin kelihatan seperti penyelesaian yang tidak masuk akal, tetapi masa terdesak memerlukan langkah putus asa. Kadang kala, pemadaman atau lonjakan elektrik dapat mematahkan pemutus dan saluran elektrik yang sesuai akan berhenti berfungsi. Anda mungkin mahu menukar outlet atau mencentang kotak pemutus utama.

Hebat Namun Cacat

Menjadi celik teknologi kini bukanlah pencapaian yang mengejutkan atau sangat mengagumkan. Terdapat kanak-kanak yang dapat mengendalikan telefon pintar dengan lebih baik daripada beberapa orang dewasa. Kita bahkan tidak selalu mengetahui betapa kita bergantung pada teknologi.

Cara kita berinteraksi dengan dunia semakin digital. Di antara peti sejuk pintar, TV pintar, dan kereta memandu sendiri tidak lama lagi, sukar untuk mengetahui apa yang diharapkan seterusnya

Dan jika anda pulang dari tempat kerja dan tidak dapat mengetahui apa yang salah dengan Roku yang anda nantikan, itu dapat difahami. Teknologi hebat, tetapi ada di sini untuk mengecewakan kami dan menguji kemahiran menyelesaikan masalah kami.

Apa kesayangan haiwan kesayangan anda mengenai Roku (selain tidak ada isyarat)? Adakah anda mempunyai penyelesaian yang lebih baik daripada yang di atas? Kami ingin mendengar daripada anda dalam komen.