Cara Muat turun dan Simpan Video Instagram Orang Lain

Instagram terus menjadi platform perkongsian foto dan video dalam talian yang terkemuka. Sejak dilancarkan pada tahun 2010, ia telah berkembang secara besar-besaran untuk memasukkan banyak ciri dan kemas kini yang menarik. Kini, aplikasi ini tidak hanya membolehkan anda berkongsi foto dan video dalam catatan Instagram anda, tetapi juga memungkinkan anda memuat naik gambar dan klip yang hilang secara automatik setelah 24 jam melalui Instagram Story.

Cara Memuat turun dan Menyimpan Video Instagram Orang Lain

Instagram penuh dengan media yang sangat baik yang dikongsi orang lain; orang mungkin mahu menyimpannya ke peranti mereka sendiri. Sebilangan mungkin ingin mengarkibkan gambar atau video penting dari suapan mereka dan juga dari suapan orang lain.

Setelah menyeret tumit, Instagram menyekat tekanan orang ramai dan mula membenarkan pengguna menyimpan cerita mereka sendiri. Namun, mereka tetap tegas untuk menolak menyimpan kandungan milik orang lain: mereka tidak dan tidak akan menyokongnya. Pengguna dapat menyimpan video mereka dari cerita Instagram mereka tetapi tidak boleh mencampuri gambar orang lain.

Namun, pengguna tetap berkeras untuk menyimpan media pengguna lain, jadi mereka telah menemui cara untuk melakukannya. Terdapat banyak pendekatan yang berbeza untuk memuat turun dan menyimpan strim video langsung Instagram orang lain.

Gunakan Aplikasi Tangkap Skrin untuk Memuat turun Video Instagram Pengguna Lain

Salah satu kaedah paling mudah untuk menyimpan video streaming langsung adalah menangkapnya semasa ia dimainkan di skrin peranti anda. PC lama tidak dapat memberikan lebar jalur pemprosesan video yang diperlukan untuk melakukan tangkapan skrin pada paparannya dalam masa nyata, tetapi keseimbangan itu telah berubah secara radikal dalam beberapa tahun terakhir. Bahkan PC peringkat pengguna yang biasa harus dapat menangkap hampir semua video yang dapat dimainkannya.

Terdapat banyak aplikasi rakaman skrin, baik untuk pengguna desktop dan mudah alih. Pusat Kawalan iOS 11 dilengkapi dengan ciri rakaman terbina dalam, jadi anda tidak perlu memasang apa-apa tambahan. Anda juga boleh menggunakan Pusat Kawalan macOS dan menyesuaikannya untuk merakam.

Pengguna iPhone boleh mendapatkan TechSmith Capture secara percuma. Cukup mudah digunakan, dan mengklik pautan itu akan membawa anda ke petunjuk untuk menggunakannya.

Di sisi Android, salah satu aplikasi percuma yang paling kuat adalah Screen Recorder, penangkap skrin dan editor video dengan banyak ciri. Perakam Skrin disokong iklan, jadi percuma, dan tidak memerlukan akses root untuk berfungsi.

Pengguna Windows mungkin menginginkan Open Broadcast Software (a.k.a OBS), rangkaian rakaman dan penyuntingan video sumber terbuka percuma yang menangkap video skrin hebat dengan mudah. OBS juga tersedia di Linux dan Mac, dan ia akan berjalan di mana-mana versi Windows, Windows 7 ke atas. OBS Studio masih disokong secara aktif.

Gunakan Aplikasi dan Laman Web Instagram untuk memuat turun Media Pengguna Lain

Bila-bila masa laman web penting seperti Instagram enggan membuat fungsi yang diinginkan orang, pembuat aplikasi pihak ketiga memanfaatkan ruang untuk menghantar barang. Pengecualian Instagram untuk memuat turun video segera orang lain tidak terkecuali. Terdapat sebilangan besar aplikasi berkemampuan Instagram yang akan merakam video itu untuk anda. Berikut adalah beberapa penggambar video untuk Instagram.

Letupan oleh Gramblast

Blastup by Gramblast adalah laman web di mana anda memberikan URL media, dan laman web ini selebihnya. Blastup memberi anda percubaan percuma yang akan membolehkan anda melihat sama ada anda menyukai perkhidmatan tersebut.

IFTTT

Tersedia untuk iOS atau Android, IFTTT (Jika Ini Kemudian) adalah penyelesaian skrip kuat yang boleh melakukan apa sahaja. IFTTT menjalankan applet kecil yang indah yang secara automatik memuat turun mana-mana video Instagram yang anda suka, atau anda boleh menambahkan ke suapan atau akaun Dropbox anda tanpa mengangkat jari. Mengkonfigurasi IFTTT agak sukar daripada sekadar melayari laman web, tetapi tidak sukar. Anda juga ingin memastikan anda menyediakan akaun Dropbox sebelumnya, yang jelas tidak rumit, dan ini membantu merebut banyak media dari internet. Memes, sesiapa?

Untuk memuat turun video Instagram menggunakan IFTTT, lakukan perkara berikut:

  1. Sambungkan Instagram dan Dropbox ke akaun IFTTT anda.
  2. Pilih Resipi.
  3. Klik Aktifkan Resipi untuk memuat turun video Instagram terus ke Dropbox anda.

Adakah anda mencadangkan aplikasi atau laman web untuk memuat turun video langsung Instagram? Ada pengalaman dengan meraih video menggunakan alat ini atau yang lain? Jangan ragu untuk membaginya dengan kami di bahagian komen di bawah!