Cara Melihat Siapa yang Melihat Video Anda di Instagram — Dan Metrik Instagram Penting Yang Lain

Instagram adalah alat yang sangat kuat untuk menjangkau orang, sama ada anda menggunakan akaun peribadi atau perniagaan. Sekiranya anda menggunakan Instagram untuk mengembangkan perniagaan anda, sama ada sebagai alat sokongan untuk syarikat anda yang ada atau sebagai platform dalam dan dengan sendirinya, anda perlu mengoptimumkan prestasi anda di platform, dan itu bermaksud mengumpulkan data. Salah satu data yang paling penting adalah berapa banyak orang yang melihat catatan anda dan menonton video anda.

Cara Melihat Siapa yang Melihat Video Anda di Instagram — Dan Metrik Instagram Penting Yang Lain

Instagram adalah salah satu laman media sosial yang paling popular di mana pengguna berkongsi gambar (dan semakin banyak, video) dengan pengikutnya. Sebilangan besar pengguna Instagram ingin mengetahui berapa banyak orang yang sebenarnya menonton video yang mereka hantar. Sekiranya anda melakukan Instagram secara profesional atau sebagai sokongan kepada perniagaan anda, mengumpulkan metrik ini sangat penting untuk meningkatkan kadar pulangan kerja yang anda masukkan ke dalam suapan Instagram anda. Oleh itu, jika anda menjalankan kempen pemasaran media sosial dan ingin mengetahui sama ada membuat lebih banyak jenis video tertentu atau ingin melihat siapa yang melihat video anda di Instagram, maka baca terus.

Memeriksa populariti asas video adalah mudah. Sebagai contoh, anda dapat melihat betapa popularnya video Instagram hanya dengan melihat paparannya atau Ikuti. Anda kemudian dapat menilai sejauh mana tahap penonton dengan penonton anda dengan membandingkan pandangan tersebut dengan video lain yang telah anda muat naik. Anda tidak dapat mengetahui secara khusus siapa yang melihat video anda. Metrik adalah matematik di sebalik pemasaran media sosial dan sama ada anda menjalankan perniagaan kecil atau hanya ingin mempromosikan diri anda, itu penting.

Jumlah Tayangan Video di Instagram

Instagram membolehkan anda melihat berapa kali video anda dilihat. Di bawah video, anda dapat melihat nombor yang menunjukkan bilangan kali video ditonton sekurang-kurangnya 3 saat. Gelung video tidak dikira — jika seseorang menonton gelung anda 1000 kali, anda masih mendapat kredit untuk satu tontonan. Walaupun begitu, anda tidak akan menemui ciri ini untuk video yang dimuat naik sebelum 19 November 2015.

Cara Melihat Berapa Banyak Menyukai Video Anda

Untuk melihat siapa yang menyukai video anda dan berapa banyak suka yang anda miliki, cukup tekan jumlah tontonan di bawah video anda. Kemudian, anda akan dapat melihat berapa banyak suka yang anda ikuti dengan senarai orang yang menyukainya.

Memuat naik Video di Instagram Story

Anda juga boleh memuat naik video sebagai Kisah Instagram. Cerita dapat dilihat oleh pengikut anda selama 24 jam. Selepas itu, mereka akan hilang dari cerita anda secara automatik dan akan dihantar ke arkib anda.

Untuk memuat naik video dalam Kisah anda, ikuti langkah berikut:

  1. Ketik ikon Cerita di sudut kiri atas halaman utama Instagram anda.

  2. Kemudian, rakam video untuk dimuat naik. Anda juga boleh memilih untuk memuat naik video dari galeri telefon anda.

  3. Tambahkan penapis dan kesan lain pada video anda.

  4. Kemudian ketik ‘Kongsi’ untuk berkongsi Kisah anda dengan rakan atau kenalan tertentu.

Kelebihan menyiarkan video melalui Cerita ialah anda dapat melihat siapa yang melihat video anda dan jumlah tontonan yang anda miliki.

Membuat Profil Perniagaan

Untuk serius mengenai akaun Instagram anda, anda perlu menukarnya menjadi profil perniagaan. Ini memberi anda akses ke rangkaian alat analisis yang jauh lebih luas daripada akaun biasa, termasuk Wawasan Instagram. Anda boleh mengetahui cara menukar ke profil perniagaan di sini; ini mudah dan anda boleh melakukannya secara percuma.

Sukatan penting lain

Walaupun metrik mungkin bukan subjek yang paling menarik, jika anda menghabiskan masa dan wang untuk menghasilkan kandungan berkualiti, anda harus tahu apakah itu tepat atau tidak. Sekiranya anda melakukan kempen pemasaran media sosial di sekitar konten Instagram atau video, kejayaan kempen itu perlu diukur. Di situlah metrik video menjadi relevan.

Dalam artikel ini, saya akan membincangkan metrik foto dan video yang dapat anda akses sebagai sebahagian daripada Wawasan Instagram. Perhatikan bahawa alat ini hanya tersedia untuk siaran yang dibuat selepas anda memulakan akaun perniagaan anda; adalah penting untuk memulakan akaun perniagaan anda lebih awal sehingga anda dapat mula mengumpulkan data secepat mungkin.

Kira Lihat

Kiraan tontonan adalah ukuran paling asas bagi seberapa popularnya video anda. Paparan Instagram dirakam setelah tiga saat masa tontonan dan memberi anda gambaran asas tentang seberapa baik prestasi video. Platform yang berbeza mengira pandangan dengan cara yang berbeza. Instagram dan Facebook menganggap 3 saat sebagai pandangan sedangkan YouTube membuat anda menunggu 30 saat penuh sebelum dikira. Seperti yang telah kita lihat, metrik ini tersedia untuk anda secara langsung di aplikasi Instagram — lihat di bawah video.

Tayangan

Tayangan adalah ukuran yang mudah — berapa kali siaran tertentu dilihat. Pelbagai tontonan oleh orang yang sama akan meningkatkan metrik tera, jadi ini bukan ukuran populariti siaran yang sempurna.

Jangkau

Jangkauan adalah nombor yang paling diminati oleh orang ketika melihat penayangan siaran. Jangkauan adalah bilangan unik akaun yang telah melihat siaran. Sekiranya ibu anda menonton video anda seratus kali, video hanya akan meningkatkan jangkauan anda sebanyak 1.

Ikut

Ikuti adalah metrik yang sangat berguna untuk siaran tertentu. Berikut adalah bilangan orang yang mula mengikuti akaun anda setelah melihat siaran tertentu ini. Ini dapat memberitahu anda jenis siaran yang terbaik untuk menarik penonton baru!

Cara Mencari Metrik Anda

Mencari metrik anda adalah mudah. Cukup ketuk siaran yang mempunyai foto dan video yang anda minati, dan pilih Lihat Wawasan. Ini akan memaparkan halaman pandangan, di mana anda dapat melihat semua data untuk siaran anda.

Soalan Lazim

Bolehkah saya melihat siapa yang melihat siaran video saya?

Walaupun anda dapat melihat siapa yang melihat Kisah Instagram anda, anda tidak dapat melihat siapa yang melihat perkara lain. Dari catatan hingga video, satu-satunya wawasan yang anda miliki mengenai kandungan lain di platform adalah data analisis. Ini bermaksud ada alat yang tersedia untuk menunjukkan kepada anda kandungan mana yang paling disukai orang dan siaran mana yang menjangkau lebih banyak orang. Sekiranya anda menggunakan akaun profesional, metrik ini akan membantu anda meningkatkan pengikut dan menjangkau lebih ramai orang.

Bolehkah saya menonton video saya sendiri untuk meningkatkan jumlah tontonan?

Kami mempunyai artikel di sini yang membahas lebih mendalam mengenai perkara ini di sini dan mengikut ujian terbaru kami menonton video anda sendiri lebih dari tiga saat akan meningkatkan jumlah tontonan anda. Sekiranya anda menghadapi masalah dengan kaedah ini (dan akhirnya ia tidak membantu anda mendapat populariti) Instagram membolehkan anda mempunyai lebih daripada satu akaun. Sekiranya anda benar-benar mempunyai pemikiran untuk meningkatkan tontonan, gunakan salah satu akaun anda yang lain untuk menonton video anda lebih dari tiga saat untuk meningkatkan jumlah tontonan.

Adakah cadangan lain untuk menggunakan metrik Instagram untuk menilai catatan anda? Kongsi dengan kami dalam komen di bawah!

Kami mendapat lebih banyak maklumat mengenai cara menggunakan Instagram. Sekiranya anda mencari tempat yang baik untuk memulakan, lihat panduan kami mengenai apakah menonton video anda sendiri akan meningkatkan jumlah tontonan anda atau tidak.